MY FEARLESS IDIOTS. MY FANTASMAGORICAL SIDEKICKS. MY ATROCIOUS PUAKA'S.

SeratusWriters

Behing the scene of Pesta Chow Kit Kita

According to my master plan, I'll be attending these two occasions, Pipit Wonderful Market and orientation session for incoming Pesta Chow Kit Kita. My plan is going to Pipit at Annexe first at 2.00 PM and after that, I'll shoot to KL Krash Pad for the meeting regarding volunteers on Pesta Chow Kit Kita. The meeting shall commence around 3.00 PM.


Betul lah kata orang, kita hanya pandai merancang. Gua dah setting baik-baik, pukul 11 bangun (mandi, gosok gigi sekali dengan breakfast) then pukul 12 pergi Terminal One naik bas ke KL. Pukul 1 sampai, Zuhur dan lepak kat Annexe sejam dua then baru gi KL Krash Pad.

I was wrong. My master plan was no-so-master as I expected. I'm just a mere human planing on something but Allah will decide it for me. Segala plan-plan yang gua susun sejak 2-3 hari lalu hancur luluh kerana gua bangun tepat pada 12.15 PM. Takkan gua nak terus bangun, start motor terus gi KL? Impossible bin Mustahil. Gua chill dan tenang as always. Relek ah, sempat ni.

Gua dan transport kegemaran gua, BAS.

Sempat my head. Gua sampai Hang Tuah pon dah pukul 2.50 PM. To Pipit or Not To Pipit? Gua keliru untuk membuat keputusan. According to the schedule, the meeting should finish around 5.00 PM, takpelah, dengar briefing sejam dua pastu baru gi Annexe lah since Pipit will finish at 7.00 PM, still got two hours for me.

"Sultan Ismail satu bang"
"Rm1.70 dik"

Gua hulur not RM5 dengan cergas abang kaunter memulangkan baki duit dengan tepat, RM3.30. Setibanya ke destinasi gua agak cuak tapi macam biasa, gua buat muka cool. Gua lantas menggunakan abiliti gua yang paling gua sendiri kagum, memori eidetik. Eidetic or photographic memory is the ability to recall images, sounds or object in memory with extreme accuracy and in abundant volume. Sehari sebelum journey gua hari ni gua dah usha kat google map.


Kacang. Itu yang dapat gua describe untuk mencari tempat yang gua ingin tuju. Gua buat muka selamba tatkala meng-enter-i KL Krash Pad. Gua mula-mula cuak jugak sebab first time datang tempat orang. Tapi gua kembali tenang kerana penghuni-penghuninya 'are so fucking friendly'. 1st floor rupanya tempat diorang meeting.

First kerja sukarela yang we all buat adalah buat tag untuk volunteers on that day, means we all lah. None of these people I've meet before so gua agak segan untuk berinteraksi. Selesai membuat tag, Fahmi Reza which is one of the facilitators conduct a simple yet interesting ice breaking session. Sekarang gua dah kenal most of the volunteers.

Tiang jalan in the making. Baru lepas cat.

Then we were divided into few departments where each department will have their own briefing session about their task on the day where this event, Pesta Chow Kit Kita will commence. As for me, I will be at T-Shirt Printing Session. This department is led by Fahmi himself. Dia yang briefing, tunjuk ajar on making your own t-shirt and other important things about this event.

 
"Mula-mula lu olls kena make sure takde bulu-bulu atau stuff-stuff yang melekat kat atas tee k" kata Fahmi dengan yakin.

 
The volunteers yang curious on the process of making D.I.Y tee.

 The blok and the design. Totally D.I.Y

 This mural is prepared by the kids themselves!

 Tukang kering dan tukang lipat. Smile!

YaY! Dah siap! Siap lipat dan susun lagi.

Solat itu wajib. No matter where you are, perform your solat. Dah habis solat baru gua perasan signboard kat pintu "Surau Perempuan"

Gua tengok jam. Dem, dah pukul 6. Macam mana gua nak usha Pipit kat Annexe? Paan juga seperti tidak keruan kerana kami juga berkongsi objektif yang sama dan similar, attending Pipit. Briefing belum habis lagi. Gua cuba muhasabah diri dan berfikiran positif "Relek ah, sikit je lagi. Jap lagi habis lah". Exactly at 7.00 PM, the meeting is finish. Banyak yang gua dapat belajar. Gua juga dapat ramai kenalan. Ada students, ada yang dah bekerja and some of them are lecturers! Gua salam dengan orang yang gua boleh salam, muhrim gua. Dalam masa yang sama, gua still frust tak dapat join event Pipit kat Annexe.

This is the logo for our D.I.Y tee.

Pergh, hari dah gelap. Dah masuk maghrib nih. Macam biasa gua gunakan transport kegemaran gua iaitu public transport. Gua suka jalan-jalan menggunakan public transport because it is easy and convenient. Gua tak payah susah fikir mana nak parking dan minyak mana nak pakai, RON95 or RON97. Jauh perjalanan luas pemandangan.

Gua solat Maghrib kat stesen bas Hang Tuah, beli tiket berharga RM6.00, pilih tempat duduk, pakai sweater dan terus tidur. Semasa tidur gua mimpi Malaysia tengah membelasah China 6-0 di Sukan Asia yang sedang berlangsung. Mimpi gua hilang dengan tiba-tiba kerana gua tersedar. Ah, handphone gua vibrate pulak.

Hamdi, housemate gua message, "Brapo doh?"

Gua segera text adik gua yang berada di rumah, "Bola dah brapa?"

Adik gua reply dengan segera, "0-0 tapi Malaysia kena dua kad merah"

Gua reply, "Fuken hell ! Dua kat merah?"

5 minutes after that my sister send me a devastating message, "Dah kena 2-0 dah"

Gua kecewa. Gua cuba berkongsi kecewa gua dengan Hamdi, housemate gua, "2-0. Bereh"

Sahabat gua tak reply. Kecewa rasanya.

Setibanya di rumah gua dapat khabar buruk lagi. Three Malaysian players were sent off during the game against China. Wtf, tiga orang? Gua doakan K.Rajagopal agar beliau terus tenang memimpin skuad kebangsaan Malaysia untuk game seterusnya iaitu Iran. Since ramai main players tak dapat main gua suggest atlit-atlit lain seperti Koo Kien Keat atau Lee Chong Wei dapat memberi bantuan untuk bermain dengan skuad bolasepak kebangsaan walaupun berlainan jenis sukan.

p/s: Besok gua turun KL lagi. Kali ni Metalfest menjadi santapan gua. Banging time bebeh!  

0 tukang kipas:

Related Posts with Thumbnails